شرح

اگر کمی به ساختار خودرو‌هایی که امروزه توسط انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند توجه کنیم، به خوبی این موضوع را درک می‌کنیم که خودروها از قطعات مختلف تشکیل شده‌اند و این قطعات دست به دست یکدیگر می‌دهند تا در نهایت خودرو را حرکت دهند.‌
یکی از اصلی‌ترین قطعاتی که در هر خودرویی تعبیه می‌شود، گیربکس است.  گیربکس با دنده‌ی خودرو در ارتباط است و زمانی که آسیب ببیند یا دچار اختلال شود، به راحتی می‌تواند از حرکت کردن و یا عملکرد صحیح دنده جلوگیری  کند. 

وظیفه اصلی گیربکس ، ایجاد تغییرات مناسب بین دور و گشتاور با توجه به شرایط رانندگی است که در آن وضعیت دنده عقب ، حالت خلاص و همچنین حالت ترمز موتوری در آن پیش بینی شده است. این کار با مدیریت راننده (دستی) و یا به صورت اتوماتیک انجام می شود ، صرف نظر از افت توان اصطکاکی جعبه دنده، تغییری در توان موتور ایجاد نمی کند؛ بنابراین همواره توان چرخ های محرک تقریباً برابر توان موتور است.

شرکت ZF ایران به عنوان تنها نماینده رسمی شرکت ZF آلمان در ایران، مفتخر است با دارا بودن کامل ترین لیست قطعات اصلی ZF، اقدام به فروش قطعات و خدمات پس از فروش محصولات ZF آلمان و همچین چرخشگر(  انواع گیربکس ، اکسل و جعبه فرمان )كه شامل فروش قطعات یدکی، تعميرات فني ،تعمیر و نگهداری گیربکس های ZF Ecomat، ZF Ecolife ، ZF Ecolite و ZF Ecosplit وWG  راهسازی ، همواره در خدمت هم میهنان عزیز باشد . ما همیشه در کنار شما هستیم و خواهیم بود تا مطمئن برانید

سیر تکامل گیربکس ها

‌در گذشته گیربکس‌های دستی تنها گیربکس‌هایی بودند که در خودروها تعبیه می‌شدند. گیربکس‌های دستی دو نوع حرکت به جلو و حرکت به عقب داشتند که هر کدام از آن‌ها  به تنهایی با موتور خودرو و گلبرگ‌های موجود در موتور خودرو ارتباط برقرار می‌کردند.  
پس از پیشرفت تکنولوژی و نیاز دنیا به خودرو های بیشتر، مهندسانی که در زمینه‌ی ساخت قطعات مختلف خودرو فعالیت داشتند، به این فکر افتادند که خودروهایی را بسازند که وظیفه راننده را تسهیل نماید و یک جا بجایی یا تعویض دنده آرام و بدون سر و صدا با نسبت دنده های متغیر صورت پذیرد و بازده موتور را افزایش دهد ، تا این که یک مهندس آمریکایی به نام  اسکار اچ‌ بانکر توانست اولین و پیشرفته‌ترین گیربکس‌ها که گیربکس اتوماتیک نام داشت را به بازار عرضه کند.
  او برای این گیربکس از نوعی مبدل گشتاور بهره گرفته بود که به وسیله‌ی آن دیگر نیاز نبود حتما برای حرکت دادن خودرو از گیربکس دستی استفاده کنید بلکه می‌توانستید با این قطعات اتوماتیک با خیال راحت به رانندگی بپردازید
گیربکس‌های اتوماتیک در جوامع امروزی با بهره‌گیری از اصول مهندسی و فناوری‌های جدید قابلیت این را دارند که عملکرد سیستم انتقال قدرت خودروها را بهبود دهند و حتی  جعبه دنده‌ی اتومبیل را نیز بهتر مدیریت کنند.  این گیربکس‌ها دارای پیشرانه‌های ویژه‌ای در چرخ‌های جلو، چرخ‌های عقب و جعبه انتقال هستند.

گیربکس چیست و چه وظایفی دارد؟

گشتاور تولیدی توسط موتور باید متناسب با نیاز خودرو به چرخ ها منتقل شود. وظیفه‌ کنترل و تنظیم این قدرت با گیربکس یا جعبه دنده‌ خودرو است. درواقع گیربکس به راننده اجازه می دهد تا خودرو را با سرعت‌های مختلف در شرایط متفاوت کنترل کند. اهمیت این بخش از این جهت است که هر موتوری قادر به تولید میزان مشخصی از توان و گشتاور است. اما از طریق گیربکس می‌توان بدون بالا بردن دور موتور و گشتاور، به سرعت دلخواه رسید. گیربکس در کنار این وظیفه‌ مهم کارهای دیگری با درجه اهمیت متفاوت نیز انجام می‌دهد. مانند:

پیشگیری از سرعت‌های ناخواسته: به کمک گیربکس می‌توان خودرو را در سراشیبی‌ها و شرایط جاده‌ای که احتمال خروج سرعت از کنترل وجود دارد، اتومبیل را به صورت کامل در اختیار راننده قرار داد

تنظیم جهت حرکت خودرو: به کمک گیربکس می‌توان جهت حرکت خودرو را به جلو و عقب کنترل کرد و به خودرو قدرت حرکت معکوس داد.

کار کردن موتور بدون حرکت خودرو: گاهی لازم است که موتور خودرو فعال باشد اما حرکتی صورت نگیرد. به کمک گیربکس می‌توان انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها را متوقف و این امکان را فراهم کرد.

 و بهینه سازی مصرف سوخ

انواع گیربکس

گیربکس ها شامل دو دسته : دستی و اتوماتیک  هستند که در این مجموعه ارائه خدمات به هر دو نوع گیربکس در سراسر کشور داده می شود.      

اتوماتیک بودن یا نبودن گیربکس به انجام عمل تعویض دنده و درگیری کلاچ برای شروع حرکت ارتباط دارد. اگر هر دو عمل توسط راننده انجام شود جعبه دنده دستی (معمولی) و اگر هر دو عمل به صورت اتوماتیک انجام شود به آن جعبه دنده اتوماتیک می گویند

گیربکس‌های دستی

گیربکس وسیله ای مکانیکی است که از چرخ دنده ها برای تغییر سرعت یا جهت چرخش در ماشین استفاده می کند. بسیاری از گیربکس ها دارای نسبت دنده های متعدد هستند، اما گیربکس هایی نیز وجود دارند که از یک نسبت دنده ثابت استفاده می کنند. خودروهای الکتریکی معمولاً از گیربکس تک سرعته یا دو سرعته استفاده می کنند.

ساده‌ترین گیربکس‌ها از یک نسبت ثابت برای کاهش یا افزایش سرعت استفاده می‌کردند، گاهی اوقات همراه با تغییر جهت محور خروجی. نمونه‌هایی از چنین انتقال‌هایی در هلیکوپترها، توربین‌های بادی و برخاست‌های نیرو (PTOs) برای تراکتورها استفاده می‌شوند.

بسیاری از گیربکس ها – مخصوصاً برای کاربردهای حمل و نقل – دارای نسبت دنده های متعددی هستند که می توانند در حین کار ماشین بین آنها جابجا شوند. نسبت های چندگانه برای تطبیق دامنه سرعت های ورودی (به عنوان مثال دور موتور) با سرعت خروجی (مثلاً سرعت یک ماشین) مورد نیاز برای یک موقعیت معین استفاده می شود.

گیربکس‌های دستی نیاز به درگیری کلاچ با موتور که با فشار پدال آن توسط راننده صورت می‌گیرد دارند. همچنین تعویض دنده‌ها توسط راننده به وسیله‌ دسته دنده انجام می‌شود. شاید استفاده‌ مداوم از دسته دنده آزاردهنده باشد یا فشردن و رها کردن کلاچ برای ساعت‌ها رانندگی آن‌ هم گاهی در ترافیک منجر به خستگی فراوان راننده شود، اما بسیاری همچنان گیربکس‌های دستی را به خودکار ترجیح می‌دهند. از آن جهت که کنترل خودرو کاملا در دست خود راننده است و به تمایل خود سرعت اتومبیل را افزایش یا کاهش می‌دهد.

یک گیربکس دستی راننده را ملزم می کند تا با استفاده از یک دسته دنده و کلاچ ، دنده ها را به صورت دستی انتخاب کند. اکثر گیربکس ها در خودروهای مدرن از synchromesh برای همگام سازی سرعت شفت های ورودی و خروجی استفاده می کنند. با این حال، قبل از دهه 1950، اکثر خودروها از گیربکس های غیر سنکرون استفاده می کردند.

یک گیربکس دستی دارای چندین شفت با چرخ دنده های مختلف و سایر اجزای متصل به آنها است. در بسیاری از گیربکس‌ها، شفت‌های ورودی و خروجی را می‌توان مستقیماً با هم قفل کرد (با دور زدن میل جلو) تا نسبت دنده 1:1 را ایجاد کند که به آن درایو مستقیم می‌گویند. در یک گیربکس برای وسایل نقلیه موتور طولی (به عنوان مثال اکثر خودروهای دیفرانسیل عقب)، معمول است که شافت ورودی و شافت خروجی در یک محور قرار گیرند، زیرا این امر باعث کاهش نیروهای پیچشی که بدنه گیربکس باید در برابر آن مقاومت کند، می شود. مجموعه ای که از هر دو شفت ورودی و خروجی تشکیل شده است به عنوان شفت اصلی نامیده می شود (اگرچه گاهی اوقات این اصطلاح فقط به شفت ورودی یا شفت خروجی اشاره دارد). چرخش مستقل شفت های ورودی و خروجی با قرار گرفتن یک شفت در داخل سوراخ توخالی شفت دیگر با یک بلبرینگ بین دو شفت امکان پذیر می شود. در یک گیربکس برای وسایل نقلیه با موتور عرضی (به عنوان مثال، اتومبیل های دیفرانسیل جلو)، معمولاً فقط دو شفت وجود دارد: ورودی و میل جلو (که گاهی اوقات ورودی و خروجی نامیده می شود). شفت ورودی تمام طول گیربکس را طی می کند و هیچ پینیون ورودی جداگانه ای وجود ندارد. این گیربکس ها همچنین دارای یک واحد دیفرانسیل یکپارچه هستند که از طریق یک چرخ دنده پینیون در انتهای میل پیشخوان/خروجی متصل می شود.

شرکت ZF ایران به عنوان تنها نماینده رسمی شرکت ZF آلمان در ایران، مفتخر است با دارا بودن کامل ترین لیست قطعات اصلی ZF، اقدام به فروش قطعات و خدمات پس از فروش محصولات ZF آلمان و همچین چرخشگر(  انواع گیربکس ، اکسل و جعبه فرمان )كه شامل فروش قطعات یدکی، تعميرات فني ،تعمیر و نگهداری گیربکس های ZF Ecomat، ZF Ecolife ، ZF Ecolite و ZF Ecosplit وWG  راهسازی ، همواره در خدمت هم میهنان عزیز باشد . ما همیشه در کنار شما هستیم و خواهیم بود تا مطمئن برانید.

 

گیربکس‌های اتوماتیک

گیربکس‌های اتوماتیک که امروزه بر روی خودروها تعبیه می‌شوند،  دارای چهار نوع اصلی هستند. این چهار نوع شامل  گیربکس اتوماتیک  دو‌کلاچه،  سیاره‌ای می باشند.  CVT   و DCT می‌شود. 
تمام گیربکس‌های اتوماتیک بر اساس یک نوع طراحی و با استفاده از قطعات یکسانی به وجود آمده‌اند اما تفاوت این گیربکس‌ها در اندازه ی این قطعات و نحوی کنار هم قرار گرفتن آن‌ها است که می‌تواند در هر خودرویی عملکردهای گوناگون آن خودرو را به نمایش بگذارد. لازم بذکر است چرخ‌دنده مکانیکی، کلاچ اتوماتیک، کنترل کننده الکتریکی و  سنسورهای مکاترونیکی از جمله قطعاتی هستند که در تمامی این گیربکس به صورت مشترک گنجانده می‌شوند.

هیدرولیک اتوماتیک: گیربکس اتوماتیک هیدرولیک متداول ترین طراحی گیربکس اتوماتیک، گیربکس اتوماتیک هیدرولیک است که معمولاً از چرخ دنده های سیاره ای استفاده می کند که با استفاده از هیدرولیک کار می کنند. گیربکس از طریق مبدل گشتاور (یا کوپلینگ سیال قبل از دهه 1960) به موتور متصل می شود، به جای کلاچ اصطکاکی که توسط اکثر گیربکس های دستی و گیربکس های دوکلاچه استفاده می شود.

 دو کلاچ (DCT): گیربکس دوکلاچه یک گیربکس دو کلاچه (DCT) از دو کلاچ مجزا برای مجموعه دنده های زوج و فرد استفاده می کند. طراحی اغلب شبیه به دو گیربکس دستی جداگانه است که کلاچ های مربوطه آنها در یک محفظه قرار دارند و به عنوان یک واحد کار می کنند. در کاربردهای خودرو و کامیون، DCT به عنوان یک گیربکس اتوماتیک عمل می کند و نیازی به هیچ ورودی راننده برای تعویض دنده ندارد.

متغیر پیوسته (CVT): انتقال متغیر پیوسته یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) می تواند به طور یکپارچه از طریق دامنه پیوسته نسبت دنده تغییر کند. این در تضاد با سایر گیربکس ها است که تعداد محدودی نسبت دنده را در مراحل ثابت ارائه می دهند. انعطاف‌پذیری یک CVT با کنترل مناسب ممکن است به موتور اجازه دهد در حالی که خودرو با سرعت‌های مختلف حرکت می‌کند، با RPM ثابت کار کند CVT ها در اتومبیل ها، تراکتورها، ساید بای سایدها، اسکوترهای موتوری، اتومبیل های برفی، دوچرخه ها وتجهیزات خاک برداری استفاده می شوند. رایج ترین نوع CVT از دو قرقره استفاده می کند که توسط یک تسمه یا زنجیر به هم متصل شده اند. با این حال، چندین طرح دیگر نیز در زمان استفاده شده است

انواع گیربکس برای کامیون ها

گیربکس های  Ecolife –  – Ecoesplit – TraXon

شرکت ZF ایران به عنوان تنها نماینده رسمی شرکت ZF آلمان در ایران، مفتخر است با دارا بودن کامل ترین لیست قطعات اصلی ZF، اقدام به فروش قطعات یدکی، تعميرات فني ،تعمیر و نگهداری گیربکس هایZF Eomid , ZF Ecomat ،  Ecolife ، ZF Ecolite و ZF Ecosplit وWG  راهسازی ، همواره در خدمت هم میهنان عزیز باشد . ما همیشه در کنار شما هستیم و خواهیم بود تا مطمئن برانید

Ecolite for Light Trucks

Ecolite  برای کامیون های سبک چه چیزی می تواند ارائه دهد؟ ترافیک تحویل، چالش های بسیار مهمی را هم برای راننده و هم برای وسیله نقلیه، به ویژه در مناطق شلوغ ایجاد می کند. گیربکس دستی ZF- Ecolite  مناسب برای استفاده در کامیون های سبک و در نتیجه عملکرد زنجیره تامین را حفظ می کند.

سیستم انتقال اقتصادی برای کامیون های سبک گیربکس ZF-Ecolite کارایی بالای خود را در خیابان‌های ما روزانه هزاران بار ثابت می‌کند: جرم کم، گسترش نسبت دنده و نرمی عملکرد ، عملکرد کارآمد با راحتی بهینه خودرو را تضمین می‌کند. دستگاه تعویض دنده با عملکرد روان و بسته های پیشرفته همگام ساز، راننده را راحت می کند. به لطف طراحی قوی، گیربکس 6 سرعته دستی به عمر طولانی همراه با نیازهای تعمیر و نگهداری کم دست می یابد. محفظه آلومینیومی فشرده، محفظه زنگ کلاچ یکپارچه، و سیستم های تعویض دنده که باعث کاهش وزن می شوند، همگی باعث کاهش وزن محدود خودرو و افزایش بار می شوند. برای استفاده در مراکز شهر مهم است: صدای انتقال بسیار کمتر از مقادیر مجاز قانونی است، کپسولاسیون اضافی ضروری نیست.

Ecosplit بسته قدرت برای کامیون های سنگین

Ecosplit چه چیزی می تواند ارائه دهد؟ حمل بارهای سنگین به مقصد سریع، ایمن و اقتصادی. همچنین انجام یک کار عالی در زمین های دشوار، خارج از جاده. برای دستیابی به همه اینها، وسایل نقلیه تجاری به یک موتور قدرتمند و یک گیربکس نیاز دارند که قدرت را با دقت انتقال دهد: Ecosplit.

کلاسیک برای کامیون های سنگین با شانزده پله دنده، گیربکس دستی کاملاً هماهنگ شده، قدرت خود را نشان می دهد، به خصوص در کاربردهای خارج از جاده مانند ساخت و ساز و وسایل نقلیه خاص. گیربکس را می توان با PTO های مختلف ZF به منظور تامین انرژی واحدهای اضافی مجهز کرد. محفظه آلومینیومی فشرده وزن غیر ضروری را حذف می کند و بار را افزایش می دهد. دندانه های مارپیچ اجازه عملکرد بی صدا را می دهند. با کمک تعویض دنده سروشیفت پنوماتیک، راننده به سرعت و بدون صرف انرژی دنده ها را انتخاب می کند. در انجام این کار، انواع مختلف تعویض دنده و الگوهای تعویض دنده موجود است. یکی دیگر از تقویت‌کننده‌های ایمنی، Intarder اختیاری است که به طور قابل‌اطمینانی ترمزهای سرویس را تسکین می‌دهد – نه تنها هنگام حرکت حتی در سراشیبی.

TraXon سبک. قوی باهوش.

TraXon چه چیزی می تواند ارائه دهد؟ راحتی و کاهش مصرف سوخت، وزن کمتر و عملکرد بیشتر، عمر طولانی تر و تعمیر و نگهداری کمتر – با سیستم انتقال خودکار TraXon ما در راه دستیابی به استاندارد جدیدی از کارایی هستیم.

ماژولار قابل گسترش به روش های متنوع  TraXon به عنوان یک پلت فرم انتقال مدولار دارای 12 یا 16 دنده به جلو، انواع مختلفی از تنظیمات ممکن را ارائه می دهد. اینها عبارتند از کلاچ تک صفحه ای یا دوقلو، کلاچ دوگانه، ماژول هیبریدی، اینتردر و برخاست های مختلف قدرت. کلاچ های دیسک تک و دوقلو مخصوص توسعه یافته برای هر برنامه در دسترس هستند که به سیستم انتقال TraXon اجازه می دهد تا عملکرد کامل خود را به دست آورد. ConAct® سیستم فعال سازی کلاچ معمولی را با یک سیلندر آزاد کننده پنوماتیک متحدالمرکز جایگزین می کند. سیستم به طور خودکار موقعیت آزادسازی بهینه را تعیین می کند. سیستم الکترونیکی خودرو به آرامی فرآیند تحریک را کنترل می کند. با این کار خطر اضافه بار کلاچ ناشی از راننده از بین می رود. PreVision GPS ترکیبی ایده آل از انتقال و GPS است. این سیستم امکان فاکتورگیری شیب های سربالایی و سراشیبی را از قبل برای انتخاب نقاط شیفت فراهم می کند. یک عملکرد تعمیر و نگهداری پیش‌بینی اختیاری از سال 2019 در دسترس خواهد بود. این به اپراتورهای ناوگان این امکان را می‌دهد تا بر وضعیت اجزای فردی حیاتی مانند روغن گیربکس یا دیسک‌های کلاچ در Cloud نظارت کنند. بنابراین می توان تعمیر و نگهداری را به طور پیشگیرانه برنامه ریزی کرد که به نوبه خود می تواند زمان توقف خودرو را کوتاه کند و از خرابی جلوگیری کند. این امر هزینه ها را کاهش می دهد و در عین حال عمر سرویس انتقال را افزایش می دهد. گستره وسیع پرتاب های برق ZF دامنه کاربرد سیستم انتقال را گسترش می دهد.

TraXon سبک. قوی باهوش.

 راحتی و کاهش مصرف سوخت، وزن کمتر و عملکرد بیشتر، عمر طولانی تر و تعمیر و نگهداری کمتر – با سیستم انتقال خودکار TraXon ما در راه دستیابی به استاندارد جدیدی از کارایی هستیم.

ماژولار قابل گسترش به روش های متنوع  TraXon به عنوان یک پلت فرم انتقال مدولار دارای 12 یا 16 دنده به جلو، انواع مختلفی از تنظیمات ممکن را ارائه می دهد. اینها عبارتند از کلاچ تک صفحه ای یا دوقلو، کلاچ دوگانه، ماژول هیبریدی، اینتردر و برخاست های مختلف قدرت. کلاچ های دیسک تک و دوقلو مخصوص توسعه یافته برای هر برنامه در دسترس هستند که به سیستم انتقال TraXon اجازه می دهد تا عملکرد کامل خود را به دست آورد. ConAct® سیستم فعال سازی کلاچ معمولی را با یک سیلندر آزاد کننده پنوماتیک متحدالمرکز جایگزین می کند. سیستم به طور خودکار موقعیت آزادسازی بهینه را تعیین می کند. سیستم الکترونیکی خودرو به آرامی فرآیند تحریک را کنترل می کند. با این کار خطر اضافه بار کلاچ ناشی از راننده از بین می رود. PreVision GPS ترکیبی ایده آل از انتقال و GPS است. این سیستم امکان فاکتورگیری شیب های سربالایی و سراشیبی را از قبل برای انتخاب نقاط شیفت فراهم می کند. یک عملکرد تعمیر و نگهداری پیش‌بینی اختیاری از سال 2019 در دسترس خواهد بود. این به اپراتورهای ناوگان این امکان را می‌دهد تا بر وضعیت اجزای فردی حیاتی مانند روغن گیربکس یا دیسک‌های کلاچ در Cloud نظارت کنند. بنابراین می توان تعمیر و نگهداری را به طور پیشگیرانه برنامه ریزی کرد که به نوبه خود می تواند زمان توقف خودرو را کوتاه کند و از خرابی جلوگیری کند. این امر هزینه ها را کاهش می دهد و در عین حال عمر سرویس انتقال را افزایش می دهد. گستره وسیع پرتاب های برق ZF دامنه کاربرد سیستم انتقال را گسترش می دهد.

انواع گیربکس برای اتوبوس ها

گیربکس های ZF Ecolife2 , ZF Ecolite

شرکت ZF ایران به عنوان تنها نماینده رسمی شرکت ZF آلمان در ایران، مفتخر است با دارا بودن کامل ترین لیست قطعات اصلی ZF، اقدام به فروش قطعات و خدمات پس از فروش محصولات ZF آلمان و همچین چرخشگر(  انواع گیربکس ، اکسل و جعبه فرمان )كه شامل فروش قطعات یدکی، تعميرات فني ،تعمیر و نگهداری گیربکس های ZF Ecomat، ZF Ecolife ، ZF Ecolite و ZF Ecosplit وWG  راهسازی ، همواره در خدمت هم میهنان عزیز باشد . ما همیشه در کنار شما هستیم و خواهیم بود تا مطمئن برانید.

EcoLife 2 گیربکس

 6 سرعته تمام اتوماتیک برای کاربردهای اتوبوس شهری

نسل بعدی گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ZF مبتنی بر 4 دهه سابقه در راه حل های موفقیت آمیز گیربکس اتوماتیک برای کاربردهای اتوبوس است. طراحی بهینه وزن و قوی تر آن تجربه رانندگی عالی و روان را از طریق تعویض دنده های سریع و راحت ارائه می دهد. دارای یک دمپر پیچشی جدید و عملکردهای نرم افزاری پیشرفته است که به ارائه عملکرد آرام تر و در عین حال بهبود بهره وری کلی سوخت کمک می کند.

مزایای مشتری انواع برنامه های اتوبوس شهری و بین شهری را تا 32 تن ارائه می دهد که به نیازهای خاص مشتری پاسخ می دهد سیستم خنک کننده دوگانه یکپارچه استحکام و عملکرد پایدار را افزایش می دهد پشتیبانی از بهبود مقرون به صرفه بودن کلی از طریق طول عمر بیشتر محصول، تعویض روغن طولانی و فواصل خدمات دارای طراحی جمع و جور و وزن سبک در مقایسه با نسل قبلی خود تا 3 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می کند عملکرد رانندگی عالی را با تعویض دنده سریع ارائه می دهد تجربه رانندگی نرم و راحت را امکان پذیر می کند

ویژگی ها و قابلیت ها

 طراحی بهینه مبدل گشتاور را با پوشش مبدل آهنگری ارائه می دهد که قادر به دستیابی به گشتاور موتور تا 2000 نیوتن متر است. مبدل حرارتی انتقال را در مبدل حرارتی کندکننده ساخته شده از فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی ادغام می کند، در حالی که مخزن آب آلومینیومی را حذف می کند. مقاومت بیشتری در برابر کیفیت پایین خنک کننده ارائه می دهد کاهش وزن تا 20 کیلوگرم نسبت به نسل قبلی* دارای دمپر پیچشی جدید با زاویه پیچش بزرگتر و منحنی مشخصه پیشرونده امکان تعویض دنده در سرعت های پایین تر موتور برای بهبود بهره وری سوخت را فراهم می کند، به کاهش سطح ارتعاش و سر و صدا کمک می کند عملکردهای نرم افزاری مختلفی را ارائه می دهد که به بهبود بیشتر مصرف سوخت کمک می کند .این مجموعه با دارا بودن تیم کاملا حرفه ای ، انجام تمام خدمات تعميرات فني ،تعمیر و نگهداری انواع گیربکس ها به خصوص ZF Ecolife را برای هم میهنان عزیز سراسر کشور پذیرا است.

گیربکس Ecolite اکولیت جمع و جور و قدرتمند

حداکثر راحتی هندلینگ برای راننده، راحتی بالا در سفر برای مسافران – اینها نکات برجسته گیربکس های 6 سرعته ZF هستند. فناوری سنکرومش فوق مدرن با چرخ دنده های مارپیچ تضمین می کند که گیربکس های جمع و جور Ecolite به راحتی جابجا می شوند و به آرامی کار می کنند. به لطف محفظه های فلزی سبک خود، وزن غیر ضروری را اضافه نمی کنند.

کارآمد، سبک و راحت

 تعویض دنده دقیق، ساده و سبک به راننده این امکان را می دهد که به طور کامل روی وضعیت ترافیک تمرکز کند. به لطف حرکت تمرین محور دنده ها، می توان در بیشتر مواقع خودرو را در کم مصرف ترین محدوده سرعت به کار انداخت. برای کار با گیربکس، می توانید بین یک سیستم تعویض دنده سنتی و یاتاقان دوشاخه تابشی/تعویض دنده ZF با دوام و با حداکثر دقت یکی را انتخاب کنید.