اکسل
- صفحه اصلی
- اکسل

اکسل خودرو چیست؟
اکسل خودرو ، محلی برای متصل کردن چرخها به هم است که نتیجهی این اتصال دریافت گشتاور از گیربکس و انتقال آن به چرخها است. مکانیزمهایی در اکسل ماشین وجود دارد که با اضافه شدن آنها، پیچیدگی زیادی به این قطعه میبخشند.
مکانیزمهایی نظیر فرمان، کاهش دور، انتقال قدرت و کاهش تاثیرات جاده بر خودرو که هر یک از آنها جزئیات زیادی با خود به همراه دارند

جعبه فرمان خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟
گیربکس فرمان شامل دندههایی است که ورودی های فرمان راننده را به پیوند فرمان که چرخها را میچرخاند منتقل میکند و تغییرات فرمان راننده را چند برابر میکند تا چرخهای جلو بیشتر از فرمان حرکت کنند. اکثر وسایل نقلیه مبتنی بر خودرو از فرمان راک و پینیون استفاده میکنند که در آن فرمان یک چرخ دنده پینیون را میچرخاند که روی یک قفسه حرکت میکند تا چرخ های جلو را بچرخاند. برخی دیگر از سیستمهای توپ چرخشی استفاده میکنند که در آن بلبرینگهای توپ بر روی یک چرخ دنده فرمان از نوع کرمی نصب میشوند. اگرچه چرخ دندههای فرمان اغلب تا پایان عمر خودرو دوام میآورند، اما جعبه ممکن است دچار نشتی شود یا جعبه گیربکس ترک بخورد.

اجزای اکسل خودرو
در گذشته خودروها دارای محور محرک عقب بودند. یعنی چرخهای عقب وظیفه به حرکت درآوردن خودرو را بر عهده داشتند. در این شرایط گیربکس و میل گاردان به اکسلهای عقب متصل میشدند.
در خودروهای جدید یا خودروهای محور جلو یک مجموعه یکپارچه از گیربکس و دیفرانسیل با دو عدد شفت کوتاه به هر چرخ متصل میشود.
از دیگر اجزای اکسل خودرو میتوانیم به قطعهی مهم به نام پلوس اشاره کنیم که در مقالههای قبلی وظایف و نشانههای خرابی آن شرح دادیم. پلوس در واقع جزئی از مجموعه قطعات اکسل خودرو است که نیروی گردشی گیربکس و دیفرانسیل را به چرخها منتقل میکند و با چرخیدن آن، چرخها نیز به چرخش در میآیند.
هر پلوس دارای دو اتصال سیبک CV است که هنگام رانندگی در مسیرهای ناهموار به انتقال راحتتر نیرو کمک میکنند و موجب شتابگیری آسانتر خودروی میشوند.
افزون بر این، اکسل و پلوس وظیفه تحمل وزن خودرو، سرنشینان و بار آن را هم بر عهده دارند و از این رو بسیار مقاوم و مستحکم ساخته میشوند. بنابراین میتوان نتجیه گرفت که طول عمر این قطعه بسیار بالاست. اما در هر حال عواملی وجود دارند که میتوانند موجب خرابی یا شکستگی آنها شوند.
انواع اکسل خودرو
اکسل فرمان پذیر
این مدل از اکسل خودرو به چرخهای جلو متصل میشود و تیرک اصلی آن برای جلوگیری از برخورد با قسمت پایین موتور به شکل منحنی ساخته میشود. چرخها و لوازم ترمز بر روی سگ دست قرار میگیرند. این نوع اکسل بر روی اتوبوسها نصب میشود.
- اکسل محرک عقب
این نوع اکسل ماشین برای انتقال قدرت به چرخهای عقب اتوبوس و کامیونها مورد استفاده قرار میگیرد و دارای یک بدنه یا پوسته اصلی است که پلوسها و کلهگاوی روی آن نصب میشوند.
کلهگاوی در اکسل ماشینهای سنگین وظیفه تبدیل حرکت طولی گاردان به حرکت عرضی را بر عهده دارد. همچنین ترمزها، توپی، کمکفنر و چرخها هم بر روی همین پوسته اصلی قرار میگیرند. با توجه بهاینکه وزن اعمال شده به این نوع اکسل بالا است، گاهی از دو اکسل به صورت تاندوم یا جفتی استفاده میکنند.
اکسل جلو محرک
این نوع اکسل خودرو، نظیر مدل عقب محرک دارای یک پوسته اصلی برای قرارگیری پلوس و کلهگاوی است. با این تفاوت که انتقال قدرت به چرخهای جلو پایداری بیشتری برای خودرو به همراه دارد و امکان مانورهای پیچیدهتری را در جادههای ناهموار به آن میدهند. از این رو، بر روی خودروهای نظامی و آفرود از اکسل جلو محرک استفاده میشود.
انواع محور عقب
اکسلهای عقب همه مثل هم نیستند. نوع اکسل با توجه به نحوه تکیهگاه بودن و نصب مشخص میشود. انواع محور عقب در سه مدل وجود دارد:
اکسل نیمه شناور
این مدل از انواع محور عقب است که چرخ را به فلنج (Flange : قطعات یا صفحات دیسکی مدوری هستند که روی آنها سوراخهایی قرار داده شده که معمولا به صورت جفتی توسط پیچ و مهره دو قطعه را به یکدیگر وصل میکنند.) بخش خارجی شفت اکسل (پلوس) متصل میکند و ایمنی آن را حفظ میکند.
اکسلهای نیمه شناور برای کامیونهای سایز متوسط از قبیل پیکاپ وانتهای نیم تنی و سبک به کار میروند.
- اکسل شناور کامل
این مدل از انواع محور عقب به کمک دو یاتاقان به طور موثری در جای خودش شناور بوده و موقعیت خود را حفظ میکند. این نوع اکسل ماشین فقط برای انتقال گشتاور محرک طراحی شده است.
اکسلهای کامل شناور برای وسایل نقلیه بزرگتر مانند کامیونهای سنگین، بهتر عمل میکنند. برخی از کامیونهای سایز متوسط که ظرفیت بکسل بیشتری دارند یا آنهایی که چهارچرخ محرک (4WD) هستند، میتوانند از اکسلهای کامل شناور استفاده کنند.
- اکسلهای سه چهارم شناور
این نوع از اکسلها پیچیدهتر از اکسل نیمه شناور بوده و البته قابل اطمینانتر هستند. این اکسل ماشین کمک میکند تا تراز چرخ حفظ شود و نیروی محرکه جانبی و گشتاور محرک را متعادل میکند.
- انواع محور جلو
- اکسل جلو مرده
این اکسلها ثابت هستند و با چرخها نمیچرخند. بیشتر اکسلهای جلو مرده و دیفرانسیلها غلاف دارند که از تماس آنها با آب یا خاک جلوگیری میکند.
- اکسل جلو زنده
اکسلهای جلو زنده، برعکس اکسلهای جلو مرده، نیروی محرکه را از گیربکس به چرخهای جلو میفرستند.
علائم نشان دهنده خرابی اکسل خودرو
- شنیدن صدا در هنگام پیچیدن
- لرزش فرمان
- نشت گریس
برای توضیحات کاملتر به مقاله اشتباهات رایج منجر به تعمیر اکسل خودروهای سنگین مراجعه فرمایید
انواع اکسل برای کامیون ها
محور الکتریکی یکپارچه و ماژولار برای کاربردهای کامیون های سبک، متوسط و 6×4 برای کامیون های سنگین
سیستم محور الکتریکی AxTrax 2 یک محور الکترونیکی یکپارچه است که برای جایگزینی موتور، گیربکس و محور معمولی برای الکتریکی کردن خودروهای تجاری طراحی شده است.
AxTrax 2 چه چیزی می تواند ارائه دهد؟
این محور الکترونیکی برای جایگزینی موتور، گیربکس و محورهای معمولی برای برقرسانی خودروی تجاری طراحی شده است. رویکرد پلت فرم مدولار ZF، اجزای توسعهیافته داخلی را در یک راهحل تک جعبهای مبتکرانه مبتنی بر محور با اندازه جمعوجور و وزن سبک، و بستهبندی متناسب با فضای محور معمولی، ادغام میکند، در حالی که قدرت و گشتاور بالا را با راندمان افزایش میدهد. علاوه بر این، حداقل نیازهای فضایی، OEM ها را قادر می سازد تا طراحی پلت فرم های CV را دوباره تصور کنند.
مزایای مشتری
شتاب قدرتمند و تحویل گشتاور یکپارچه را در برنامه های کامیون 6×4 ارائه می دهد راندمان الکتریکی بالا به افزایش برد عملیاتی خودرو کمک می کند دارای طراحی جمع و جور و وزن سبک الزامات امنیت سایبری نظارتی و ایمنی عملکردی را برآورده می کند انتشار صفر محلی را برای وسایل نقلیه الکتریکی با باتری و سلول سوختی فعال می کند تجربه رانندگی را با عملکرد بی صدا و روان بهینه می کند

ویژگی ها و قابلیت ها
210 کیلووات قدرت پیوسته و 26000 نیوتن متر گشتاور خروجی حداکثر شامل یک اینورتر 800 ولت کاربید سیلیکون (SiC) یکپارچه مجهز به موتور الکتریکی سنجاق سر دارای گیربکس 3 سرعته با محرک الکترونیکی برای کارایی بهینه قابلیت خنثی کاملی را ارائه می دهد که امکان شناور و بکسل را فراهم می کند استراتژی یکپارچه تغییر قدرت در یک برنامه کامیون 6×4 ECU با کارایی بالا تعبیه شده است به راحتی با ترمز دیسکی هوای ZF و راه حل تحریک ترمز ادغام می شود
انواع اکسل برای تریلرها
فناوریهایی برای حداکثر هوشمندی تریلر
تخصص بینظیر تریلر ZF و سبد محصولات گسترده، فناوریهای ایمنی و کارایی فزایندهای را برای مشتریان OE و ناوگان به ارمغان میآورد ZF. با کنترل ترمز تریلر پیشرو در صنعت و راه حل های انتهای چرخ، از حرکت صنعت حمل و نقل برای رسیدن به تصادفات صفر پشتیبانی می کند. در حالی که فناوریهای پیشرو تریلر کارآمد ZF به کاهش انتشار CO2 کمک میکند. برنامه تریلر هوشمند ZF طیف وسیعی از عملکردهای نوآورانه را ارائه می دهد که کارایی، ایمنی و راحتی راننده را افزایش می دهد. به عنوان یک راه حل منعطف، به ناوگان اجازه می دهد تا هر تریلر را با ویژگی های ایمنی و کارایی مجهز کنند که به طور موثر نیازهای خاص را برآورده می کند. تمام فناوریهای تریلر ما تولیدکنندگان را قادر میسازد تا محصولات خود را در یک بازار شلوغ متمایز کنند. برای مدیران ناوگان، آنها گزینه هایی را برای بهبود عملیات خود و در عین حال کاهش زمان توقف ارائه می دهند.
اکسل
دمپرهای محور چه چیزی می توانند ارائه دهند؟
فن آوری میرایی ZF برای تعلیق اولیه ، نقش تعیین کننده ای در ایمنی و راحتی راننده و بار در جاده ایفا می کند – قابل اطمینان، هر روز، در سراسر جهان.
وظایف سیستم تعلیق اولیه ، تحریکات ناشی از جاده را جذب می کند. سیستم تعلیق چرخ را قادر می سازد تا ناهمواری های جاده را دنبال کند. با این حال، انرژی ذخیره شده دوباره توسط سیستم تعلیق آزاد می شود که چرخ در حال برگشت است. شاسی به کمک فنرها نیاز دارد تا ارتعاشات ناشی از این امر را در سریع ترین زمان ممکن کاهش دهد. کمک فنرهای هماهنگ با سیستم تعلیق خودرو اساساً از تکان خوردن و لرزش بدنه جلوگیری می کنند. آنها چسبندگی دائمی چرخ ها را در جاده و در نتیجه هدایت جانبی و اثرات ترمز خوب تضمین می کنند. میرایی نقش تعیین کننده ای در ایمنی رانندگی و راحتی سواری دارد.
گستره محصول دمپر N به طور ویژه برای فنرهای هوا و سهموی مدرن توسعه یافته است. این خود را در کامیون های مسافت طولانی و در شرایط سخت در زمین های سنگین ثابت کرده است.
مزایای: عمر طولانی راحتی تایر اصطکاک کم شیرهای پیستونی و پایه چند مرحله ای ایده آل برای مفاهیم مدرن تعلیق بادی PCV®
– دریچه فنآوری PCV فرصتهای جدیدی را برای کمک فنرهای معمولی باز میکند و امکان راحتی قابل توجهی بالاتر را بدون به خطر انداختن پایداری فراهم میکند. حس جدید راحتی ارائه شده توسط PCV® ناشی از میرایی قوی حرکات محور در سرعت های کم فشار و از انتقال بسیار هماهنگ به سطوح نیروی بعدی است که در سرعت های بالاتر مورد نیاز است.
مزایای: راحتی بهبود یافته تنظیم دقیق تر مشخصات دمپر بدون سیستم کنترل خارجی به حداقل رساندن قابل توجه وضعیت سر و صدا در خودرو قابل استفاده برای فنرهای مکانیکی و بادی مستقل از ارتفاع سواری نسبت هزینه/عملکرد برجسته LDM – ماژول دمپر فنر هوا ماژول دمپر فنر هوا LDM جایگزینی برای مفهوم ثابت نصب دمپرها و فنرهای بادی در کنار یکدیگر در سیستم تعلیق است. این یک واحد فشرده است که از هر دو فنر هوا و دمپر تشکیل شده است
. مزایای: بهبود پایداری ضد غلتش – به ویژه اگر بدن مرکز ثقل بالایی داشته باشد با سینماتیک محور مربوطه، سفرهای فنر بزرگتر حاصل میشود، به عنوان مثال. هنگامی که تریلرهای تعویض و نیمه تریلر متصل می شوند کاهش فضای نصب ترکیب فنر و کمک فنر یک مسیر فنری عریض را امکان پذیر می کند اندازه ابعاد بیرونی دم و پیستون نورد بارهای محوری بالا را امکان پذیر می کند LDM را می توان با سیستم کنترل میرایی پیوسته CDC® ترکیب کرد CDC® CDC® یک سیستم کنترل میرایی برای اتوبوس ها و وسایل نقلیه تجاری است که راحتی و امنیت رانندگی را از یک منبع واحد ترکیب می کند.
مزایای: پایداری حتی در شرایط بحرانی رانندگی هندلینگ ایمن در حین مانورهای رانندگی راحتی برای راننده و سرنشینان حفاظت از محموله، بسته بندی و بدنه خودرو کاهش سایش خودرو کاهش خسارت جاده ها افزایش مقرون به صرفه بودن
دمپر Vario – میرایی وابسته به ضربه شیارهای کنترلی در لوله سیلندر، که یک بای پس هیدرولیک ایجاد می کنند، برای اجرای میرایی وابسته به ضربه استفاده می شود. بای پس هیدرولیک روی شیر پیستون کار می کند. این پیستون به صورت مکانیکی در لوله سیلندر کمک فنر تشکیل می شود. پیستون بسته به موقعیت کمک فنر و ضربه از روی شیار کنترل حرکت می کند. هنگامی که روغن روی شیار جریان می یابد، مقاومت هیدرولیکی کاهش می یابد و در نتیجه نیروی میرایی نیز کاهش می یابد. نیروهای میرایی به طور قابل توجهی در خارج از شیارها بیشتر است – برای ایمنی بیشتر رانندگی. طراحی دقیق پروفیل انتقال بین شیار و قسمت صاف سیلندر از تغییرات ناگهانی در میرایی خودرو جلوگیری می کند.
مزایا: راحتی افزایش یافته مقرون به صرفه ادغام در کمک فنرهای استاندارد امکان پذیر است می تواند کمک فنرهای موجود را جایگزین کند هیچ عنصر کنترلی مورد نیاز نیست
انواع اکسل برای اتوبوس ها
فناوریهایی برای حمل و نقل پایدار مسافر اتوبوس های برقی با خطوط محرکه ZF تاکنون میلیون ها کیلومتر را در جاده های جهان طی کرده اند ZF. بهعنوان فروشگاهی یکجا برای انواع سیستمهای محرکه الکتریکی و هیبریدی کلید در دست، به کاهش انتشار CO2 در زمینه وسیعی از کاربردهای احتمالی، از اتوبوس برای حملونقل عمومی شهری گرفته تا اتوبوس برای تورهای طولانیمدت کمک میکند. از گیربکسهای دستی خودکار گرفته تا سیستمهای کنترل آلایندگی، فناوری ZF هوشمند میتواند کارایی سوخت را بهبود بخشد، ردپای کربن را کاهش دهد و زمان تعمیر و نگهداری را به حداقل برساند. فناوری نوآورانه شاسی و فرمان، راحتی را افزایش میدهد، در حالی که سیستمهای پیشرفته کمک راننده، پیشرفتهترین سیستمهای کنترل پایداری و ترمز، اتوبوسها را برای مسافران، عابران پیاده و سایر کاربران جاده ایمنتر میکنند.
محور پورتال AV 110 برای مینی بوس طبقه پایین نیز در مینی بوس
AV 110 Portal Axle برای مینی بوس چه چیزی می تواند ارائه دهد؟
مینی بوس ها(19.5 اینچ) و مدلهای ماژولار AV 110 که توسط ZF ساخته شدهاند، وجه اشتراک زیادی دارند – مانند ابعاد جمعوجور و وزن کم. با محور پورتال، مفاهیم مربوط به کف پایین را می توان اکنون در مینی بوس نیز تحقق بخشد.
سیستم ساخت و ساز مدولار برای محورهای مینی بوس
محور پورتال کامل با نسبت دوگانه، AV 110، برای اتوبوس های شهری و مدرسه، جمع و جور و سبک است. با این وجود، میتواند بدون زحمت موتورهای مینی بوس تا 200 کیلووات و همچنین 11.5 تن بار محور را مدیریت کند. ویژگی های ویژه، پیکربندی انعطاف پذیر و مقرون به صرفه بودن ، سیستم محور را به یک شریک سیستمی مناسب برای سیستم تعلیق مستقل جلویی RL 55 EC تبدیل کرده است. راهروی مرکزی بدون پله سازگاری قطعات پوشیدنی با اجزای AV یک مزیت عمده برای OEM ها و اپراتورها از نظر سرویس و مقرون به صرفه است.

AxTrax 2 محور الکتریکی یکپارچه و مدولار برای کاربردهای اتوبوس سبک و متوسط
AxTrax 2 چه چیزی می تواند ارائه دهد؟
این محور الکترونیکی برای جایگزینی موتور، گیربکس و محورهای معمولی برای برقرسانی یک خودروی تجاری طراحی شده است. رویکرد پلت فرم مدولار ZF، اجزای توسعهیافته داخلی را در یک راهحل تک جعبهای مبتکرانه مبتنی بر محور با اندازه جمعوجور و وزن سبک، و بستهبندی متناسب با فضای محور معمولی، ادغام میکند، در حالی که قدرت و گشتاور بالا را با راندمان افزایش میدهد. علاوه بر این، حداقل نیازهای فضایی، OEM ها را قادر می سازد تا طراحی پلت فرم های CV را دوباره تصور کنند.
مزایای مشتری
شتاب قدرتمند و تحویل گشتاور بدون درز را در برنامه های باس 6×4 ارائه می دهد راندمان الکتریکی بالا به افزایش برد عملیاتی خودرو کمک می کند .دارای طراحی جمع و جور و وزن سبک ،الزامات امنیت سایبری نظارتی و ایمنی عملکردی را برآورده می کند. آلایندگیهای محلی صفر را برای اتوبوسهای برقی، پیل سوختی و واگن برقی باطری فعال میکند راحتی راننده و سرنشین را با عملکرد بی صدا و روان میسر می کند راه حل هماهنگ ترمز انتهای چرخ داخلی را برای سهولت یکپارچه سازی خودرو ارائه می دهد
ویژگی ها و قابلیت ها 210
کیلووات قدرت پیوسته و 26000 نیوتن متر گشتاور خروجی حداکثر شامل یک اینورتر 800 ولت کاربید سیلیکون (SiC) یکپارچه مجهز به موتور الکتریکی سنجاق سر دارای گیربکس 3 سرعته با محرک الکترونیکی برای کارایی بهینه قابلیت خنثی کاملی را ارائه می دهد که امکان شناور و بکسل را فراهم می کند استراتژی یکپارچه تغییر قدرت در یک برنامه باس 6×4 ECU با کارایی بالا تعبیه شده است به راحتی با ترمز دیسکی هوای ZF و راه حل تحریک ترمز ادغام می شود


AxTrax 2 دوگانه
محور الکتریکی یکپارچه و مدولار برای کاربردهای اتوبوس سنگین و کوچک
AxTrax 2 dual چه چیزی می تواند ارائه دهد؟ این محور الکترونیکی برای جایگزینی موتور، گیربکس و محورهای معمولی برای برقرسانی یک خودروی تجاری طراحی شده است. رویکرد پلت فرم مدولار ZF، اجزای توسعهیافته داخلی را در یک راهحل تک جعبهای مبتکرانه مبتنی بر محور با اندازه جمعوجور و وزن سبک، و بستهبندی متناسب با فضای محور معمولی، ادغام میکند، در حالی که قدرت و گشتاور بالا را با راندمان افزایش میدهد. علاوه بر این، حداقل نیازهای فضایی، OEM ها را قادر می سازد تا طراحی پلت فرم های CV را دوباره تصور کنند.
مزایای مشتری
شتاب قدرتمند و تحویل گشتاور یکپارچه را ارائه می دهد راندمان الکتریکی بالا به افزایش برد عملیاتی خودرو کمک می کند دارای طراحی جمع و جور و وزن سبک الزامات امنیت سایبری نظارتی و ایمنی عملکردی را برآورده می کند آلایندگیهای محلی صفر را برای اتوبوسهای برقی، پیل سوختی و واگن برقی باطری فعال میکند راحتی راننده و سرنشین را با عملکرد بی صدا و روان بهینه می کند راه حل هماهنگ ترمز انتهای چرخ داخلی را برای سهولت یکپارچه سازی خودرو ارائه می دهد
ویژگی ها و قابلیت ها
قدرت پیوسته 380 کیلووات و حداکثر گشتاور خروجی 54800 نیوتن متر شامل 2 اینورتر کاربید سیلیکون (SiC) یکپارچه 800 ولتی مجهز به 2 موتور الکتریکی سنجاق سر دارای گیربکس 3 سرعته با 2 محرک الکترونیکی برای کارایی بهینه قابلیت خنثی کاملی را ارائه می دهد که امکان شناور و بکسل را فراهم می کند استراتژی یکپارچه تغییر قدرت ECU با کارایی بالا تعبیه شده است به راحتی با ترمز دیسکی هوای ZF و راه حل تحریک ترمز ادغام می شود

AxTrax AVE – محور پورتال برقی
رانندگی با آلایندگی صفر در شهر
AxTrax AVE – محور پورتال الکتریکی چه چیزی می تواند ارائه دهد؟ محور پورتال برقی AxTrax AVE با محرک توپی چرخ یکپارچه راه حلی برای اتوبوس های برقی، اتوبوس های هیبریدی و واگن برقی است. این امکان را به اتوبوسهای انفرادی و همچنین اتوبوسهای بزرگ میدهد که کاملاً برقی و بدون آلایندگی هستند. سیستم ZF با اینورتر و واحد کنترل الکترونیکی EST 54 با نرم افزار اختصاصی ZF بسته سیستمی را در اختیار سازندگان خودرو قرار می دهد که برای مقرون به صرفه بودن و کارایی طراحی شده است.
راه حل سیستم ضد آینده برای حمل و نقل عمومی شهری
راهحلهای هیبریدی و انواع درایوهای تمام الکتریکی کممصرف انرژی، انتشار آلایندهها و صدا را در اتوبوسهای شهری و بینشهری کاهش میدهند که به آنها اجازه ورود به مناطق سبز شهرها را میدهد. محور پورتال برقی AxTrax AVE به طور ایدهآل برای مفاهیم مختلف درایو اتوبوسهای شهری مناسب است: چه به عنوان یک درایو هیبریدی سریالی، تمام الکتریکی که توسط سلول سوختی یا باتری تغذیه میشود یا از سیم واگن برقی. افزایش استفاده از انرژی ترمز یا – در ترکیب با درایوهای هیبریدی – استفاده از موتورهای احتراقی کوچکتر به کاهش قابل توجه مصرف سوخت و انتشار آلاینده ها در مقایسه با مفاهیم معمولی کمک می کند. رانندگی مستقل از لاین و بدون آلایندگی هم اکنون در شهر قابل دستیابی است. این به شدت مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن برای استفاده را افزایش می دهد. هر چرخ توسط یک موتور ناهمزمان فشرده، پرسرعت و خنک کننده مایع حرکت می کند تا وزن محور از جمله موتورهای یکپارچه را پایین نگه دارد. از آنجایی که نیازی به موتور یا میل پایه جداگانه نیست، این امر باعث کاهش فضای مورد نیاز و وزن خودرو می شود. فضای اضافی ، فضایی را برای باتری قدرتمندتر یا ارتقاء فضای داخلی خودرو به منظور جابجایی مسافران بیشتر فراهم می کند. در AxTrax AVE به اجزای چرخ خاصی نیاز نیست. ترکیب تایر و رینگ مورد استفاده در اتوبوس های معمولی و همچنین ترمزهای دیسکی استاندارد هر دو قابل استفاده هستند. ترمزها در همان موقعیت کم تعمیر و نگهداری مانند محورهای استاندارد نصب می شوند.

Front Axle System RL 75 E
سیستم محور جلو RL 75 E بالاترین سطح راحتی در سفر از طریق فناوری ZF
سیستم محور جلو RL 75 E چه چیزی می تواند ارائه دهد؟ سیستم محور جلو RL 75 E به راننده و همچنین سرنشینان بالاترین سطح راحتی سفر را ارائه می دهد و به دلیل ویژگی های هندلینگ خود، از گرایش به اتوبوس های طولانی تر از 13 تا 15 متر پشتیبانی می کند. یکی از ویژگی های کلیدی آن برش چرخ بالا تا 60 درجه است. همه اجزا بر اساس محاسبات گسترده و روال های آزمایشی برای وزن و دوام بهینه شده اند.
تمایل به سفر: سیستم های محور جلو ZF با سیستم تعلیق مستقل RL 75 E
به عنوان سیستم کامل شامل دمپرها و فنرهای هوا موجود است. ایمنی فعال بالا از طریق ترمزهای دیسکی تهویه شده با حجم تولید شده و اثبات شده تضمین می شود. RL 75 E مجهز به سر چرخ های جمع و جور است. تمام نقاط نصب محور/خودرو روی قاب به عنوان اتصالات مولکولی بدون نیاز به تعمیر و نگهداری طراحی شده اند. اتصالات پیچی روی قاب به صورت عرضی به وسیله نقلیه مونتاژ را بسیار آسان تر می کند. به غیر از میله های اتصال، میله های گشتاور بیشتری برای هدایت چرخ ها مورد نیاز نیست. چیدمان فنرهای بادی، دمپرها و بازوهای کنترل حداکثر زوایای فرمان را همراه با درجه بالایی از کنترل ضد رول تسهیل می کند.

Front Axle System RL 82 A
سیستم محور جلو RL 82 A کنترل دقیق محور
سیستم محور جلو RL 82 A چه چیزی می تواند ارائه دهد؟ به لطف طراحی پرتو محور، یک راهرو گسترده بین قوس های چرخ جلو در ارتباط با ارتفاع کف بیش از 350 میلی متر امکان پذیر است. بلبرینگ کینگ پین دقیق و شیب و کاستور تنظیم شده دقیق فرمان فرمان را تضمین می کند. آرایش بهینه سینماتیک میله های طولی و میله های V کنترل دقیق محور را در تمام شرایط رانندگی تضمین می کند.
همه کاره قوی
یاتاقان های چرخ جمع و جور و بدون تعمیر و نگهداری و کینماتیک فرمان بهینه شده، این سیستم محور پرتو را مقرون به صرفه و مقرون به صرفه کرده است. RL 82 A نیز به عنوان یک سیستم محور کامل موجود است. به لطف طراحی پرتو محور، یک راهرو وسط گسترده بین قوس های چرخ جلو در ارتباط با ارتفاع کف بیش از 350 میلی متر امکان پذیر است. یاتاقان دقیق کینگ پین و شیب و کاستور دقیق تنظیم شده فرمان فرمان را تضمین می کند. چیدمان میله های طولی و میله های V بهینه شده با توجه به سینماتیک، هدایت دقیق محور را در تمام شرایط رانندگی تضمین می کند. زوایای فرمان تا 55 درجه مانور مورد نیاز برای ترافیک شهری را ارائه می دهد. مانند سایر سیستم های محور اتوبوس ZF، RL 82 A به صورت استاندارد با پیشرفته ترین فناوری ترمز دیسکی تهویه داخلی مجهز شده است.

Independent front suspension RL 82 EC
سیستم تعلیق جلو مستقل RL 82 EC معیار در راحتی و ایمنی
سیستم تعلیق جلو مستقل RL 82 EC چه چیزی می تواند ارائه دهد؟ مسافران دیگر نیازی به مذاکره برای سوار شدن به اتوبوس شهری طبقه پایین با سیستمهای محور جلو ZF ندارند. سیستم تعلیق جلو مستقل ترکیبی برجسته از رفتار فرمان بهینه و راحتی سواری عالی را ارائه می دهد.
بهبود راحتی سواری با سیستم تعلیق جلو مستقل ZF
سیستم تعلیق جلو مستقل RL 82 EC برای اتوبوس های کامل طبقه پایین، کم ورودی و دو طبقه یک نوآوری در فناوری محور است. در ترکیب با سیستم فنر و دمپر با طراحی هوشمند، قطعات بهینه شده با استحکام بالا و وزن، ایمنی رانندگی و راحتی سواری را تضمین می کنند. سطح بالای زاویه فرمان به طور قابل توجهی دایره چرخش را در مقایسه با محورهای صلب کاهش می دهد. مزایای دیگر شامل بار محوری بالا، راحتی بیشتر و کاهش چرخش بدنه است.

Portal Axle for city buses AVN 132
محور پورتال برای اتوبوس های شهری AVN 132 سوار شدن بدون پله در اتوبوس های مفصلی
Portal Axle برای اتوبوس های شهری AVN 132 چه چیزی می تواند ارائه دهد؟ برای ترولیبوسهای مفصلی، ZF محور پورتال بدون محرک را ارائه میکند. در ترکیب با محور پورتال محرک، AV 133، یک منطقه مسافری بدون پله و بدون پلت فرم در دسترس تر در ترولی باس مفصلی ایجاد می شود. سوار شدن و پیاده شدن سریعتر مسافران و زمان توقف کوتاهتر از میانگین سرعت بالاتر پشتیبانی می کند. این بدان معناست که می توان مسافران بیشتری را هر روز جابه جا کرد.
محور پورتال غیر محرک ZF اکسل را تا یک سیستم کامل شامل فنرهای هوا، دمپرها و میله های شعاع ارائه می دهد. سر چرخ های AVN 132 مجهز به واحد های هاب کم تعمیر و نگهداری (بلبرینگ های فشرده) نیز زمان تعویض دیسک های ترمز را کاهش می دهد. در مجموع، وزن سیستم محور حدود 800 کیلوگرم است. محفظه محور کاهش یافته و وزن بهینه شده، فضای بیشتری را برای راهروی مرکزی بدون پله ایجاد می کند. محور پورتال غیر محرکه به عنوان یک محور میانی یا برچسب برای اتوبوس های مفصلی طراحی شده است و برای مفاهیم مختلف درایو استاندارد مناسب است. سازگاری قطعات پوشیدنی با اجزای AV یک مزیت عمده برای OEM ها و اپراتورها از نظر سرویس و مقرون به صرفه است.

سیستم تک محور محرک عقب A 133 صرفه جویی مستقیم در سوخت
سیستم تک محور محرک عقب A 133 چه چیزی می تواند ارائه دهد؟ A 133 به عنوان جانشین سیستم A 132 محور عقب، نسبت سرعت مستقیم را ارائه می دهد که باعث کاهش قابل توجه مصرف سوخت در خطوط محرکه مدرن می شود. بهینهسازی در دیفرانسیلها، بلبرینگها و مجموعه دندههای مخروطی زمین، دوباره عمر مفید را افزایش میدهد، راندمان و اجرای بیصدا را بهبود میبخشد.
کارآمد، آرام و راحت
A 133 به عنوان جانشین سیستم A 132 محور عقب، نسبت سرعت مستقیم را ارائه می دهد که باعث کاهش قابل توجه مصرف سوخت در خطوط محرکه مدرن می شود. بدون به خطر انداختن پایداری، وزن سیستم محور – از جمله تمام عناصر میرایی و تعلیق – به کمتر از 1000 کیلوگرم کاهش یافته است. کاهش توده های فنر نشده باعث بهبود راحتی سواری می شود. بهینهسازیهای مکرر در دیفرانسیلها، یاتاقانها و مجموعه دندههای مخروطی زمین باعث افزایش بیشتر عمر مفید، بهبود کارایی و اجرای بیصدا میشود. یاتاقان های فشرده در سر چرخ ها منجر به کاهش قابل توجهی در تلاش تعمیر و نگهداری می شود.

بازاریابی محتوا
شما می توانید پاسخ هایی را که مشتریان بالقوه شما در تلاش برای یافتن هستند ، ارائه دهید تا بتوانید به صنعت تبدیل شوید.